St George en death valley

20 april 2018 - Fresno, California, Verenigde Staten

In Zion Canyon zijn we de hele dag wezen wandelen. Het was een prachtige dag en hebben een aantal hikes gedaan. De echte hoge hebben we niet gedaan want die werden afgeraden als je hoogtevrees had. Weer mooie natuur gezien en aan de eind van de dag gaan we naar St George toe. Hier verblijven we twee nachten in on the Cliff. Een mooi hotelletje die op de Cliff staat en mooi uitzicht geeft over de stad. Super mooi kingsize bed waar ik wel aan zou kunnen wennen. De volgende ochtend gaan we Crossfitten in een plaatselijke box, wat echt mega zwaar was om op een kilometer hoogte te sporten. Het voelt erg benauwd aan met zo ijle lucht. Daarna gaan naar state Park sand hollow. Jammer geboeg is het erg Windig en best wel koud. Ik had me daar niet op gekleed en we gingen een Duinbuggy huren en had gewoon een vest moeten hebben. Het was echt super gaaf om met een buggy die echt rete hard ging vrij door de woestijn te crossen. Binnen no time zat dat ding op de 80 en dat voelt heel snel door het zand. Maar na een uur was ik zo afgekoeld dat we terug zijn gegaan. Was wel weer een gave beleving dat je zo ding meekrijgt en zoek het maar uit. Je moet een app downloaden zodat als je verdwaalt je hun een bericht kan sturen waar je bent.
Rest van de dag hebben we gerelaxed en beetje rond gekeken in St George.
Vandaag zijn we naar death valley gereden, een rit van dik vier uur. We dachten dat we al lange recht wegen in niemands land gezien hadden maar dat was dus nog niks. Nadat we langs vegas gereden hadden was het dik 2 uur op voor je gevoel 1 lange rechte weg gereden met gelukkig 1 benzinepomp onderweg want dit had ik niet zien aankomen en had het anders niet gered tot death valley, maar voor de rest is er echt helemaal niets en kaal. Op het moment dat we death valley inrijden zit je gewoon nog op hoge hoogte rond de 4000 feet en dan begint de klim naar beneden. We rijden ongeveer 30 min alleen maar berg af. Tot we in het dal aankomen en er echt weinig te zien meer is dan kale vlaktes tussen de bergen in. Op een gegeven moment komen we in onze oase aan. Een hotel met golfbaan midden in death valley. Even ingecheckt en dan op weg naar de zoutvlakte. Ook dit is weer een aardig stuk rijden wat op de kaart een klein stukje leek. Rondje gelopen over de vlakte en wat is het lekker heet hier. Het was 35 graden wat voor hier koel is. Weer aangekomen in het hotel gaan we chillen bij het zwembad en Saar gaat mee met de Sunset paardrij rit en deze laat ik natuurlijk schieten:) het is hier een gezellig camping sfeertje en hebben nog een potje tennis gedaan. Morgenochtend gaan we weer rond 6 uur rijden op weg naar seqouia forest
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dignadinkelaar:
    21 april 2018
    Verheugde mij al vanm.toen ik zag dat er weer een nieuw verhaal was,lekker bij ontbijt lezen wat jullie allemaal beleven.zag jullie al helemaal scheuren door woesstijn lekker zand op laten spatten!is wel lekker om ergens te zijn met 35graden is goed opwarmen.goede reis naar seqouia forest en wacht weer met spanning op volgende blog.knuffel van ons en mila😃😘
  2. Corina:
    23 april 2018
    Super Dion en Saar om jullie verhalen te lezen hier halen wij weer veel informatie uit 😃👍, voor onze reis. Nog super veel plezier en we wachten weer op het volgende verhaal. Gr. T&C