helikoper en bryce

18 april 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend zijn  we vroeg naar de grand canyon gegaan om met de shuttle bus de uitkijkpunten af te gaan. Het was nog best fris en de wind was erg hard vandaag. Hierdoor is het eigenlijk gewoon koud en we waren hier niet goed op voorbereid waardoor het niet erg fijn is om te wandelen. Gelukkig gingen we geen grote wandeltocht doen want we hadden maar 3 uurtjes voordat we op de airport aanqwezig moesten zijn voor de helikopter vlucht.
​Wel weer hele mooie aangezichten van de canyon gezien en wat eekhoorntjes en saar had nog een vos gezien.
​We gingen nog even snel laatontbijten bij een mexicaans restaurant en toen zagen we dat we gebeld waren door de vliegmaatschappij. We dachten meteen door de harde wind dat de vlucht geannuleerd zou zijn. We gingen meteen naar de airport toe en inderdaad de vlucht is geannuleerd door de harde wind. Enige wat we konden doen was de korte vlucht van 30 min want deze route had minder last van de harde wind. Ze garanderen dt het wel veilig is dus deden we dit maar. Oorspronkelijk zou het 50 min zijn. We hadden voorin gevraagd tegen een bijbetaling en dat konden we ook. We hadden nog nooit gevlogen met een helikopter dus het was toch wel weer beetje spannend. De vlucht was erg leuk maar we hebben ook wel wat zweetdruppeltjes onder onze oksel gekregen en dat was niet door de zon maar door de grote wind. We gingen aardig scheef en af en toe schoot je zo een metertje naar beneden. Ondanks dat was het erg gaaf om mee te maken en de canyon van bovenaf te bekijken. Was wel weer blij toen we veilig op de grond geland waren.
​Toen begon de reis naar page, lake powell waar we gingen overnachten. De rit was 3 uur en hebben nog op uitkijkpunt bij de westkant van de canyon gekeken. De rit was weer heel anders dan de vorige en super mooi door de vele rotsvalleien heen. Aangekomen in page waren we iets te vroeg om in te checken en gingen we rondje doen door het stadje. Zo te zien was het erg gelovig want we hebben wel tien kerken geteld die eigenlijk allemaal naast elkaar stonden. Weet niet hoeveel verschillende goden ze hier aanbidden maar ik denk dat het er veel waren:)
​We waren wezen shoppen in de walmart wat altijd leuk is. Zoveel keuze van alles waar saar en ik beide erg van houden.
​Na ingecheckt te zijn in het hotel zijn we wezen crossfitten in de plaatselijke box en daarna nog wezen eten in een bbq restaurant waar buiten grote bbq stonden en het vlees de hele dag langzaam aan het garen is. Superlekker was het alleen het was zo druk dat we alleen buiten konden eten en de wind was zo erg waardoor je tpch niet super kan genieten van het eten.
​We zijn vroeg naar bed gegaan want de volgende dag moeten we 6 uur weg om op tijd in bryce canyon te zijn.
​De rit naar bryce duur weer 3 uur.We gaan nu van Arizona naar Utah en in Utah is het nog onbewoonbaarder en de wegen zijn echt superlang en recht door mooie landschappen en bergen. Je mag overal 65 miles maar omdat je zo recht gaat en er weinig andere autos zijn ga je al snel wat harder. Na een heuveltje op en bocht naar links zien we een politie auto staan aan de kant en rem direct af. We rijden langs de auto en op het moment dat ik er voorbij rijd begint hij op te starten. Ik dacht al dat kan geen goeds betekenen. En na paar honderd meter zie ik idd de lichten aan gaan. Meteen aan de kant gezet en de agent kwam heel voorzichtig langs de auto lopen en zei dat we 18km te hard reden. OEPS:). Hij vroeg naar rijbewijs en ging in zijn auto zitten. Na paar minuten kwam hij weer terug en zei  YOU GET A WARNING! pfoe gelukkig maar en kwamen met de schrik vrij. Achteraf wel erg leuke ervaring en helemaal omdat het geen geld gekost heeft.
​Aangekomen bij bryce gingen we direct naar de lodge omdat we een paardrijtocht geboekt hadden en we er 9.15 moesten zijn. We waren er 9.16 en bij inchecken zei hij ze zijn al weg. Wij dachten hoe dan. Blijkt dat er een tijdverschil van een uur zit en het al 10.16 was. Dat is wel weer wat voor ons om het niet goed uitgezocht te hebben maar we konden om 14.00 weer mee. In de tussentijd hadden we een hike gedaan en wat gegeten. Het was nog wel erg koud want het was 0 graden en met de harde wind was hert niet erg fijn. Overal lag ook nog kleine laag sneeuw. In de middag was het al veel fijner en de zon was lekker warm en gelukkig was de wind ook minder geworden.
​De paardrijtoch was erg leuk voor saar maar ik vond het helemaal niets. Ik had niet gedacht dat we op hele dunne paden vlak op de afgrond zouden lopen. De tocht is 2 uur maar het voelt voor mij als 4 uur. Saar liep als tweede in de tocht en ik als derde. Hun paarden liepen mooi aan de goede kant van het pad en mijne ging op 5 cm afstand van dr afgrond lopen en hun maar zeggen dat ik hem beter moet sturen.
​En de afgrond is niet een paar meter maar is tientallen meter wat je niet overleefd als het paard valt dus ontspanning is er niet geweest in deze 2 uur voor mij maar gelukkig heeft saar heel erg genoten ervan maar dit was de laatste keer dat ik op een paard ga.
​Na het paardrijden beginnen we aan onze tocht naar zion canyon en duurt 2 uur. Weer fantastische uitzichten over een ander soort landschap. We blijven maar 1 dag hier in zion maar zo te zien is dat eigenlijk te kort. Er is teveel te zien in 1 dag dus we gaan morgen 1 tocht kiezen. In death valley kom ik weer online.:)