las vegas en reis naar grand canyon

16 april 2018 - Lake Powell, Verenigde Staten

De laatste avond vegas was weer een mooie avond. We hebben nog drie casino's bezocht en het aquarium van het mandalay bay casino bezocht. Erg mooi aqaurium met veel haaien en een hele gave octopus die je van erg dichtbij kon bekijken.
​Daarna gingen we naar michael jackson one show van cirque du soleil. Dit was een grote beleving. We zaten op de tweede rij bij het gangpad en de dansers kwamen vaak door het gangpad en soms werd er op een halve meter afstand gedanst.
​De muziek stond heel hard dus daardoor werd de beleving nog groter. Alle oude liedjes van michael komen langs onder spectaculaire shows uitgevoerd door de acrobaten en dansers. Was een bijna 2 uur durende show waar je soms een aantal ogen tekort kwam zoveel gebeurde er tegelijk. Koste wel wat maar is het zeker waard.
​Daarna zouden we nog naar downtown gaan naar de freemont street maar we waren erg moe van de lange dag en zijn naar het hotel gegaan want de volgende dag moesten we alweer om 7 uur in de auto zitten. Las vegas was fantastisch en is eigenlijk te groot en er is teveel te doen om allemaal in 2 dagen te doen. Zoveel shows en zoveel activiteiten overdag nog die ons leuk leken te doen maar misschien komt er ooit nog een kans:)

​Vandaag gaan we de tocht naar de grand canyon maken maar we gaan een tussenstop maken in bolder canyon voor de zipline tocht. We  stapten om 7 uur in de auto. De auto is overigens een mooie Cadillac sts 3.6 full options. We hadden een upgrade gedaan bij het verhuur bedrijf want het zou een Volvo worden en wou liever in een amerikaanse auto rijden. We hadden eerst gekozen voor de camaro ss maar dat bleek een cabrio te zijn en dan zouden we elke rit met de koffers op de achterbank moeten rijden en daar hadden we geen zin in. Dus kozen we voor een andere amerikaan. Wat een luxe op de auto. Hij rijd fantastisch en heeft options waar ik nog nooit gehoord van had. Als ik te dicht op andere auto komt gaat hij rood branden en als ik echt te dichtbij kom dan begint me stoel te trillen. De navigatie is wel erg fijn dat het ingebouwd zit wouden eertst gewoon onze telefoon gebruiken maar dit werkt toch een stuk fijner.
​De Zipline tocht was erg leuk. Je word met een grote oude amerikaanse schoolbus naar boven gebracht over een weg waar je ontbijtje flink door elkaar word gehusseld en je er misselijk van kan worden. Ook omdat je net naast de afgrond rijd. Boven aangekomen moet je nog een kleine hike doen om van de eerste zipline af te gaan. In totaal gaan we 4 keer van een zipline af en heb je een mooi uitzicht over de canyons. Was weer een leuke ervaring en een kleine adrenaline stoot.
​Daarna was het tijd voor de lange rit. Op google maps leek het een klein stukje maar in de auto zelf was het weer een flinke rit. Rond de 400km door niemands lands. We zijn ongeveer 2 stadjes tegengekomen en de rest is een en al rotsen en kale vlakten met lage bosjes. Ongelofelijk hoeveel niemandsland hier is. Je weet in principe dat het zo is maar pas als je er zelf door heen rijd is het te bevatten hoe groot het wel niet is hier. Je rijd in principe soms nederland door en er woont niemand. Om 5 uur smiddags komen we aan bij ons hotel best western premier in tuscayan. Vanuit hier gaan we morgen de helikopter vlucht maken. We checken in en gaan daarna meteen nog naar de grand canyon. Het is nog een ritje van een kwartiertje vanuit ons hotel. Aangekomen zie je nog niks maar na paar minuten wandelen kom je bij een uitkijkpunt aan. Ongelofelijk mooi!
​Je kijkt naar een kloof wat zo verschrikkelijk de diepte ingaat dat saar bij de rand gaat kijken bij de railing maar ik kom er niet in de buurt want dit was teveel voor me. Ik blijf op een meter of 5 van de rand vandaag en kijk vanuit daar naar het prachtige uitzicht. We lopen 2 km langs de canyon en kijken op verschillende uitkijkpunten naar de canyon. Sommige mensen wouden graag hun leven op het spel zetten want die gingen op de rand zitten met de voeten de afgrond in.  En de afgrond is dus 100derden meters recht naar beneden de kloof in.
​Het weer is niet zo mooi dus we hadden jammer genoeg geen zonsondergang door de bewolking en gaan morgenochtend weer heen met hoop op een mooie zonsopgang.

1. Dignadinkelaar:
    16 april 2018
    Wat zijn wij blij met jullie reisverslag,wat een belevenissen allemaal.het is zo leuk om te lezen hoe jullie alles beleven en genieten.veel plezier in de helicopter.geniet!!!!!!!liefsxxxxx
  2. Marianne:
    17 april 2018
    Jeetje, wat roept dit weer leuke herinneringen bij mij op.
    Geniet zoveel jullie kunnen want het is super om zo te kunnen reizen!!!! Heel veel plezier en enjoy.
    Liefs Marianne